• Gra Messina 1347 (PL)

Symbol: 84888
243.00
szt. Do przechowalni
Opinie
Wysyłka w ciągu 10 dni
Cena przesyłki 0
Paczkomaty InPost 0
Kurier 10
Orlen Paczka 10
Pczkomat InPost za pobraniem 16
Kurier (Pobranie) 20
Dostępność Mało
Waga 1.5 kg

Zamówienie telefoniczne: 509045053

Zostaw telefon

Messina 1347 to średniej ciężkości gra euro, która przeniesie was w czasy epidemii dżumy, kiedy arystokratyczne rody we włoskiej Messynie walczyły o przetrwanie, próbując jednocześnie zachować jak największe wpływy. Dzieło Vladimíra Suchýego (Podwodne Miasta, Praga Caput Regni) w innowacyjny sposób łączy z sobą wiele różnorodnych mechanik, takich jak zarządzanie robotnikami, tory postępu czy moderowanie planszy poprzez dokładanie kolejnych heksów. Podobnie jak w Pradze Caput Regni, tak i tutaj Suchý umiejętnie balansuje między zasadami euro gry, a zachowaniem fabularnej otoczki. Jako arystokratyczne rody będziecie starać się pomóc okolicznym mieszkańcom, osiedlając ich w pozamiejskich posiadłościach lub umieszczając w chatach kwarantannowych. Mnogość akcji do wykonania umożliwi wam postęp na trzech torach Kronik i zdobycie jak największej liczby punktów. Wygra ten z was, który położy największe zasługi dla pogrążonej w pladze czarnej śmierci Messyny. Gra, obok standardowej rozgrywki, oferuje także tryb solo oraz wariant asymetryczny.

Czarna śmierć

Początkowo nic nie zapowiadało końca świata. Dzień jak co dzień. Spokojne fale oblewają łagodne wybrzeża włoskiej Messyny. Kolejne statki cumują w jej portach, przywożąc ze sobą towary ze wszystkich stron świata. Jeden z nich przypływa właśnie z Krymu. Na jego pokładzie są szczury, a na tych szczurach pchły. Już za chwilę wypełzną one na ląd. Przeskakując z człowieka na człowieka, będą roznosić tajemniczą chorobę, która zabije jedną trzecią Europy. Choroba ta zostanie nazwaną czarną śmiercią.

Przebieg gry

Messina 1347 toczy się na przestrzeni 6 rund. Początkowo macie do dyspozycji po 3 Namiestników na rundę, w każdej rozgrywacie po 3 tury. Na późniejszym etapie gry będziecie mogli zdobyć więcej Namiestników, a co za tym idzie więcej tur w rundzie. Runda kończy się, gdy każdy z was wykorzysta wszystkich swoich Namiestników. Każda tura składa się z 4 kroków: umieszczeniu Namiestnika na kaflu miasta, uratowaniu Mieszkańca (jeżeli się da), walce z zarazą oraz wykonaniu akcji wskazanej na heksie albo ponownym zaludnieniu Dzielnicy.

Opis akcji

W I rundzie wysyłacie Namiestników do Messyny, by następnie przemieszczać ich po kolejnych heksach miasta. Pamiętajcie, że nie możecie umieścić Namiestnika na polu z innym Namiestnikiem. Jeżeli na wybranym heksie znajduje się żeton Mieszkańca, możecie go uratować, umieszczając na pustym polu waszej posiadłości lub w Chacie Kwarantannowej, jeżeli wraz z nim na heksie znajdowała się kostka Zarazy. Zarazę będziecie mogli zwalczać za pomocą żetonów Ognia, awansując dzięki temu na torze Kroniki Zasług. Każda nieusunięta kostka Zarazy będzie skutkować punktami ujemnymi na końcu gry.

Punktacja

Mieszkańcy dzielą się na trzy kategorie: Rzemieślników, Zakonnice i Arystokratów. Uratowanych mieszkańców przenosicie do posiadłości na waszych planszach graczy, gdzie będziecie mogli ich aktywować, zapewniając sobie liczne korzyści. Możliwość wykonania dodatkowych akcji będzie uzależniona od waszego postępu na trzech torach Kronik Zasług, Kościelnej i Miejskiej. Na końcu gry otrzymacie punkty właśnie za te tory, a także za ponownie zaludnione dzielnice miasta, ulepszone budynki Chat Kwarantannowych i Warsztatów oraz pozyskane zasoby.

Atuty:

  • Średniej ciężkości gra euro Vladimíra Suchýego (Podwodne Miasta, Praga Caput Regni);
  • Umiejętne połączenie sałatki punktowej i krótkiej kołderki z budową silniczka akcji;
  • Silna interakcja między graczami rywalizującymi o obszary planszy, kafle budynków i mieszkańców miasta;
  • Przenieś się do średniowiecznej Messyny i walcz z czarną śmiercią także w wariancie asymetrycznym i trybie solo!
Informacje o produkcie
Nr katalogowy

84888              

Rodzaj Strategiczne i ekonomiczne
Min. liczba graczy 1
Max. liczba graczy 4
Czas gry 120 min
Wersja Podstawa
Wersja językowa Polska
Wymagania wiekowe od 14 lat
Płeć Chłopcy
Dziewczynki
Produkt na baterie Nie
Baterie w zestawie Nie
Zasilanie Nie dotyczy
Akcesoria w zestawie

Komponenty drewniane:

  • 15 Szczurów
  • 1 znacznik Rundy
  • 24 kostki Zarazy
  • 20 znaczników Drewna
  • 20 (4 × 5) znaczników Graczy w czterech kolorach
  • 20 (4 × 5) pionków Namiestników w czterech kolorach
  • 12 (4 × 3) kostek Zwojów w czterech kolorach
  • 12 (4 × 3) znaczników Nadzorców w czterech kolorach

Komponenty tekturowe: 

  • 1 plansza Punktacji
  • 4 plansze Zwojów
  • 4 plansze Graczy
  • 15 kafelków ulepszeń Chat Kwarantannowych
  • 33 kafelki Warsztatów
  • 10 kafelków Wozów
  • 26 Monet o trzech nominałach (1, 3, 5)
  • 21 żetonów Rzemieślników
  • 20 heksów Dzielnic
  • 6 żetonów Pożaru
  • 16 żetonów Ognia
  • 21 żetonów Zakonnic
  • 21 żetonów Arystokratów
  • 14 kafelków Ruchu Przeciwnika (tryb solo)
  • 4 heksy Portów
  • 1 kafelek Priorytetu Kronik
  • 1 Koło Populacji
  • 4 kafelki Cumowania
  • 9 kafelków Statków
  • 20 (4 × 5) kafelków Zaludnienia w czterech kolorach

Inne:

  • 1 Instrukcja
  • 4 karty pomocy
  • 1 plastikowy nit
  • Zestaw naklejek na znaczniki nadzorców
Gwarancja 24 mies.
Typ gwarancji Gwarancja normalna
Wymagania wiekowe od 14 lat
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.
Podpis
E-mail
Zadaj pytanie
  • Producenci